Bitlocker kurulumu yaparken, bir çok kullanıcı işletim sisteminin sürücüsünü şifrelerken hata alabiliyor veya bu sürücüyü windows başlangıç ekranında şifre istemesi amacıyla şifreliyor ama bu ekranla karşılaşamıyor.Böyle bir amacınız var ise grup ilkesi ayarlarını yapmanız gerekmektedir.
Bitlocker kurulumunun tamamı ile ilgili hazırladığım makaleye de bakabilirsiniz.
Bu ayarları yaparken mantık sistem başladığı anda TMP etkin hale getirerek işletim sisteminin kurulu olduğu sürücüye belirlemiş olduğumuz şifreyi girmemizin gerekli olduğu ekranı karşımıza çıkarmak.Ve işletim sistemimizin kurulu olduğu sürücü için Bitlockeri aktif etmek.
Bunun için şu adımlar izlenebilir.
İlk olarak başlat’ı tıklıyoruz ve arama bölümüne grup ilkesi ayarları yazıyoruz ve tıklıyoruz.
Gelen pencerede Bilgisayar Yapılandırması\Yönetim Şablonları\Windows Bileşenleri\BitLocker Sürücü Şifrelemesi [ İngilizcesi de olabilir ] bu adımları izliyoruz.
Karşımıza resimdeki gibi liste çıkacaktır.
Windows 7 işletim sistemi kullanıyorsanız ,



Windows 8 İşletim sistemi kullanıyorsanız aşağıdaki resimde görüldüğü gibi olacaktır



Belirttiğim alandaki ayarı etkin hale getiriyoruz ve grup ilkesi ayarlarını tamamlamış oluyoruz.
Grup ilkesinden sonra hangi işlemlerin yapılacağını görmek için ilgili makaleye gidebilirsiniz.

